estrip’s 28
Una escola és una institució o centre encarregat d’educar o impartir docència sobre unes determinades àrees. El terme escola s’aplica a tots els nivells d’estudis: escola d’infants, escoles primàries o secundàries, escoles universitàries i un llarg repertori on hi tenen cabuda totes les activitats imaginables. La Coordinadora del Voluntariat d’Osona ha acordat que el segon Congrés del Voluntariat d’Osona, que se celebrarà aquest novembre a les instal·lacions de la UVic, se centri entorn del voluntariat en l’àmbit educatiu i com això pot comportar un canvi social.
Els mestres són un col·lectiu massa vegades menystingut, quan la seva feina és tant o més essencial que la dels sanitaris, aquests darrers mesos aplaudits des de balcons i finestres de les llars. La transformació social només té solidesa quan camina acompanyant la formació de les persones. Els mestres són els grans valedors de la nostra societat i de la seva capacitat transformadora en tenim exemples continuats i diaris, però per fer-ne una perla només cal reflexionar en quin concepte avui tenim el medi ambient. La formació que s’ha projectat a Catalunya, a partir de les Escoles Verdes, és el penúltim exemple de la capacitat que hi ha de transformació social a partir de l’escola. El programa escoles verdes ha incorporat els valors de l’educació per a la sostenibilitat en tots els àmbits de la vida dels centres, ha promogut la participació i la implicació activa de la comunitat educativa en la millora del seu entorn i ha afavorit l’intercanvi entre els centres que comparteixen uns mateixos objectius. Si deixem de banda, aquells que acusen el sistema educatiu d’un adoctrinament polític, l’evidència d’avui és que el respecte i lluita pel medi ambient, avui bandera social a escala global, ha agafat força, embranzida i camins cap a solucions plausibles també gràcies a l’escola, als mestres, els seus alumnes i la capacitat d’arrossegar i impregnar el seu entorn familiar i més proper.
Des de la Coordinadora del Voluntariat d’Osona es vol acompanyar en la implementació del voluntariat, d’una manera transversal, en tots els cicles educatius, perquè podria significar un compromís de transformació de la societat, posant en valor el treball sense ànim de lucre i actuar en benefici de tercers. La capacitat transformadora de l’escola també arrossegaria el Voluntariat Familiar i ajudaria a trencar l’estereotip que el voluntariat s’exerceix majoritàriament per persones jubilades i d’edat avançada. Una nova saba, des del món educatiu i amb l’aval i compromís del sector social, per aconseguir un món més solidari i millor.
Deixa un comentari